check Ilmainen toimitus alkaen 200,00 €
check Palautukset enintään 14 päivää
check Osta se nyt! 30 päivän maksu
check Tukkualue - B2B
ID: 664527

Jännitteensäädin

68,07 € arvonlisävero mukaan luettuna

Tuote saatavilla erikoistilauksesta. Toimitusaika voi viivästyä 7 päivää. Ei palautusoikeutta.

Jännitteensäädin

Tuottaja:
Yleinen kuvaus
  • MOSFET-tekniikkaa käyttävä säädin/korjauslaite
  • Alkuperäislaatuinen varaosa
  • Tämä uusi tekniikka on uudistanut kolmivaiheisten tikapintasäätimien konseptin. Monien vuosien ajan näissä laitteissa käytettiin piiohjattuja tasasuuntaajia (SCR) ohjaamaan ylimääräinen energia generaattorista maahan akun jännitteen pitämiseksi vakiona.
  • Tämä oli yleisesti hyväksyttyä ja osoittautui sopivaksi polttomoottoreiden pienille ja keskisuurille generaattoreille. MOSFET-transistoreihin perustuva uusi säätötekniikka on kuitenkin tulossa yhä suositummaksi sen paremman suorituskyvyn ja monien muiden mielenkiintoisten etujen vuoksi SCR:ään verrattuna.
  • Nykyaikaisten moottoripyörien ja mönkijöiden energiantarpeet kasvavat nykyään, koska niissä käytetään elektronisia lisämoduuleja, kuten polttoaineen ruiskutusjärjestelmää, tehokkaita valaisimia, lukuisia lisävarusteita jne. Tämä tarkoittaa, että generaattorista tulee suuri määrä energiaa, eikä SCR-ohitussäädin pysty enää säätelemään sitä.
  • Tärkein syy on alhainen energiatehokkuus, ja säätimen sisäiset häviöt johtavat ylikuumenemiseen ja ennenaikaiseen vikaantumiseen, kun säätimen läpi kulkee yli 35 A:n virta. Tämän seurauksena SCR-tekniikka on saavuttanut rajansa, eikä sitä siksi suositella suuriin ajoneuvoihin, joissa on suuri energiankulutus.
  • Tämän aiemmin mainitun ongelman ratkaisemiseksi oli tarpeen vähentää virtapiirin häviöitä. Kun SCR on aktiivinen (generaattorivirta maahan), jännitehäviö eteenpäin on suuri (noin 1,5 V @ 35 A), koska se toimii tehodiodina. Jos virta nyt kasvaa, tehohäviöt (esim. lämpö) kasvavat samansuuntaisesti.
  • LAITTEEN TEHOHÄVIÖ (W) = JOHTOVIRTA (A) X JÄNNITEHÄVIÖ (V).
  • Edut:
  • 3-VAIHEINEN SHUNTTISÄÄDIN, JOLLA ON KORKEA ENERGIATEHOKKUUS
  • TEHO JOPA 50A
  • AKUN JÄNNITTEEN TARKKA ELEKTRONINEN SÄÄTÖ ESTÄÄ SYTYTYKSEN KESKEYTYKSET.
  • VÄHENTYNYT LÄMMÖNTUOTANTO JOHTAA PIDEMPÄÄN KÄYTTÖIKÄÄN
  • VÄHÄVIRTAINEN VALMIUSTILA, KUN AJONEUVO EI OLE KÄYTÖSSÄ.
  • Muista transistoreista poiketen MOSFET:iä voidaan luonnehtia jänniteohjatuiksi kytkimiksi, koska niiden täysin erilainen puolijohdearkkitehtuuri tekee niiden energiankulutuksesta tehokkaampaa.
  • Käytettäessä ne käyttäytyvät kuin pienitehoinen vastus suurille virroille ja johtavat kaiken ylimääräisen virran generaattorista maahan. Tämän seurauksena jännitehäviö on hyvin pieni (alle +/-0,2 V 35 A:n jännitteellä) ja tehohäviö pienenee huomattavasti. Tällä on suora vaikutus lämmönkehityksen vähenemiseen ja säätimen pitkään käyttöikään.
  • MOSFET-tekniikkaa on viime vuosina jatkuvasti parannettu, koska sitä käytetään laajasti kuluttaja- ja teollisuuselektroniikassa. Puolijohdeintegraatiotekniikka tarjoaa suuremman tehon pienemmällä tilalla ja erinomaisen suorituskyvyn. Ne mahdollistavat myös nopeamman kytkennän, suuremman luotettavuuden ja paremman ohjauksen raskaissa sovelluksissa.
  • Tasasuuntausdiodien teho on toinen tärkeä tekijä, kun on kyse tehohäviöstä. Koska koko lähtövirta kulkee niiden läpi, niiden on tarjottava sekä suurta kestävyyttä ja vakautta että tehokasta virranohjausta. MOSFET-säätimissämme käytetään suurivirtaisia tasasuuntausdioodeja, joiden jännitehäviö on erittäin pieni, jotta ne estävät ylikuumenemisen ja täyttävät edellä mainitut vaatimukset.
  • Sisäinen SÄÄDIN on suunniteltu täysin uudelleen MOSFET-transistorin vaatimusten täyttämiseksi. Akun jännitettä seurataan jatkuvasti, jotta lähtövirta voidaan mukauttaa eri kulutustilanteisiin. Uusi elektroninen ohjaus välttää sytytyskaapelin käytön, vähentää liitäntöjen määrää ja yksinkertaistaa johdotustopologiaa. Lisäksi sen valmiustilan virrankulutus on alhainen, joten akku tyhjenee hyvin vähän, kun ajoneuvo ei ole käytössä.
  • Tämän uuden tekniikan ansiosta säätimen teho voidaan nostaa 50A:iin, mutta jännitteen säätö on silti erinomainen. Lisähyötyjen, kuten pienemmän lämpenemisen, korkean hyötysuhteen ja kehittyneen elektronisen ohjauksen ansiosta tämä uusi säädin on ensimmäinen valinta ajoneuvon akkukierron ohjaukseen.

Sopii

Tämä tuote sopii 27 moottoripyöriin