check Ilmainen toimitus alkaen 200,00 €
check Palautukset enintään 14 päivää
check Osta se nyt! 30 päivän maksu
check Tukkualue - B2B
ID: 664530

Jännitteensäädin

151,04 € arvonlisävero mukaan luettuna

alert information icon

Tuote saatavilla erikoistilauksesta. Toimitusaika voi viivästyä 7 päivää. Ei palautusoikeutta.

Jännitteensäädin

Tuottaja:
Yleinen kuvaus
  • MOSFET-tekniikkaa käyttävä säädin/korjauslaite
  • Alkuperäislaatuinen varaosa
  • Tämä uusi tekniikka on uudistanut kolmivaiheisten tikapintasäätimien konseptin. Monien vuosien ajan näissä laitteissa käytettiin piiohjattuja tasasuuntaajia (SCR) ohjaamaan ylimääräinen energia generaattorista maahan, jotta akkujännite pysyisi vakiona.
  • Tämä oli yleisesti hyväksytty ja osoittautui riittäväksi polttomoottoreiden pienissä ja keskisuurissa generaattoreissa. MOSFET-transistoreihin perustuva uusi säätötekniikka on kuitenkin yleistymässä, koska sen hyötysuhde on parempi ja sillä on monia muita mielenkiintoisia etuja SCR:ään verrattuna.
  • Nykyaikaisten moottoripyörien ja nelipyöräisten ajoneuvojen energiantarpeet kasvavat nykyään elektronisten lisämoduulien, kuten polttoaineen ruiskutusjärjestelmän, tehokkaan valaistuksen, lukuisten lisävarusteiden jne. käytön vuoksi. Tämä tarkoittaa, että moottorista on käytettävä suuri määrä energiaa. Tämä tarkoittaa, että vaihtovirtageneraattorista tulee suuri määrä energiaa, eikä SCR-ohitussäädin pysty enää säätelemään tätä.
  • Tärkein syy on alhainen energiatehokkuus, ja säätimen sisäiset häviöt johtavat ylikuumenemiseen ja ennenaikaiseen vikaantumiseen, kun säätimen läpi johdetaan yli 35 A:n virrat. Tämän seurauksena SCR-tekniikka on saavuttanut rajansa, eikä sitä sen vuoksi suositella suuriin ajoneuvoihin, joiden energiankulutus on suuri.
  • Tämän aiemmin mainitun ongelman ratkaisemiseksi oli tarpeen vähentää virtapiirin häviöitä. Kun SCR on aktiivinen (generaattorivirta maadoitetaan), on suuri jännitehäviö eteenpäin (noin 1,5 V @ 35 A), koska se toimii tehodiodina. Jos virta nyt kasvaa, tehohäviöt (esim. lämpö) kasvavat rinnakkain.
  • LAITTEEN TEHOHÄVIÖ (W) = ETEENPÄIN KULKEVA VIRTA (A) X JÄNNITEHÄVIÖ (V).
  • Edut:
  • 3-VAIHEINEN SHUNTTISÄÄDIN, JOLLA ON KORKEA ENERGIATEHOKKUUS
  • TEHO JOPA 50A
  • TARKKA ELEKTRONINEN AKUN JÄNNITTEEN SÄÄTÖ ESTÄÄ VIRHESYTYTYKSEN.
  • VÄHENTYNYT LÄMMÖNTUOTANTO JOHTAA PIDEMPÄÄN KÄYTTÖIKÄÄN
  • VALMIUSTILA, JOSSA VIRRANKULUTUS ON ALHAINEN, KUN AJONEUVO EI OLE KÄYTÖSSÄ.
  • Muista transistoreista poiketen MOSFET:iä voidaan luonnehtia jänniteohjatuiksi kytkimiksi, koska niiden täysin erilainen puolijohdearkkitehtuuri tekee niiden energiankäytöstä tehokkaampaa.
  • Käytettäessä ne käyttäytyvät kuin suurille virroille tarkoitettu matalaluokkainen vastus, joka johtaa kaiken ylimääräisen virran generaattorista maahan. Tämän seurauksena jännitehäviö on hyvin pieni (alle +/-0,2 V @ 35 A) ja tehohäviö pienenee huomattavasti. Tällä on suora vaikutus lämmönkehityksen vähenemiseen ja säätimen pitkään käyttöikään.
  • MOSFET-tekniikkaa on parannettu jatkuvasti viime vuosina, koska sitä on sovellettu laajasti kuluttaja- ja teollisuuselektroniikassa. Puolijohdeintegraatiotekniikka tarjoaa enemmän tehoa pienemmässä tilassa erinomaisella suorituskyvyllä. Ne mahdollistavat myös nopeamman kytkennän, suuremman luotettavuuden ja paremman ohjauksen raskaissa sovelluksissa.
  • Tasasuuntausdiodien teho on toinen tärkeä tekijä, kun on kyse tehonhäviöstä. Koska kaikki lähtövirta kulkee niiden läpi, niiden on tarjottava sekä suurta kestävyyttä ja vakautta että tehokasta virranhallintaa. MOSFET-säätimissämme käytetään suurivirtaisia tasasuuntausdioodeja, joiden jännitehäviö on erittäin pieni, jotta voidaan estää ylikuumeneminen ja täyttää edellä mainitut vaatimukset.
  • Sisäinen SÄÄDIN on suunniteltu täysin uudelleen vastaamaan MOSFET-transistorin vaatimuksia. Akun jännitettä seurataan jatkuvasti, jotta lähtövirta voidaan mukauttaa eri kulutustilanteisiin. Uusi elektroninen ohjain välttää sytytyskaapelin käytön, vähentää liitäntöjen määrää ja yksinkertaistaa johdotustopologiaa. Lisäksi sen valmiustilan virrankulutus on alhainen, minkä ansiosta akku purkautuu hyvin vähän, kun ajoneuvo ei ole käytössä.
  • Uuden tekniikan ansiosta säätimen teho voidaan siis nostaa 50A:iin, mutta jännitteen säätö on silti erinomainen. Lisähyötyjen, kuten pienemmän lämpenemisen, korkean hyötysuhteen ja kehittyneen elektronisen ohjauksen ansiosta tämä uusi säädin on ensimmäinen valinta ajoneuvon akkukierron ohjaukseen.

Sopii

Tämä tuote sopii 22 moottoripyöriin

KTM